Gry Nicolas Games Strona nieoficjalna

Afterfall: InSanity – pierwsza gra post-apo wyprodukowana przez Nicolas Games.

Afterfall: InSanity to survival horror osadzony w świecie post-apokalipsy i pierwsza duża produkcja od Nicolas Games. Akcja gry toczy się na zniszczonej wojną jądrową planecie, a jej fabuła to swoiste wprowadzenie do kolejnych produkcji, które miały wyjść niedługo później. Szczególnie zadowoleni z tytułu będą fani uniwersum Metro i Stalkera, to właśnie z ich wpływami spotkamy się najczęściej. Ponadto w Afterfall nie brakuje oryginalnych rozwiązań i smaczków, które wywołają uśmiech na twarzy niejednego grającego.

Skutki wybuchu bomby jądrowej widoczne są wszędzie - ruiny budynków, wraki pojazdów, mało urodzajny teren, a nawet mutacje rozwijające się u losowych ofiar. Pozostali przy życiu pochowali się w specjalnie przygotowanych schronach, które miały oddzielić ludzi od niesprzyjających warunków otoczenia. Podczas gry wcielamy się w mieszkańca schronu Chwała – Alberta Tokaja. Nasz bohater jest z zawodu kimś na kształt psychologa, jego zadaniem jest prowadzenie terapii i pomaganie mieszkańcom bunkra przetrwać trudny okres. Nagle ludzie zostają zaatakowani przez tajemniczy wirus i to właśnie my zostajemy oddelegowani do zbadania sprawy i złapania osoby winnej za panoszenie się choróbska.

Nicolas Games zadbali, żeby graczom się nie nudziło. Akcja gry toczy się nie tylko w schronach, ale i na powierzchni. Podczas podróży spotkamy innych mieszkańców schronów, ludzi dotkniętych mutacjami i nieobliczalne bestie, z którymi możemy walczyć wykorzystując prawie każdy element otoczenia. Ponadto w trakcie walk napięcie wzmagane jest przez zaimplementowany moduł FearLock, który zmienia postrzeganie rzeczywistości przez bohatera podczas stresujących sytuacji.

Ciekawostką jest, że grę wielokrotnie poprawiano, ponieważ zaczynała jako niemalże amatorski produkt. W 2012 roku wydano edycję rozszerzoną, w której wyeliminowano większość problemów, dzięki czemu rozgrywka stała się o wiele bardziej satysfakcjonująca. Grę można było nabyć w edycji pudełkowej, a po wprowadzeniu łatek ukazała się również na Steam, gdzie przeszła weryfikację przez Greenlight.

Afterfall miało powstać na silniku Unigine, jednak w trakcie rozwoju prac zmieniono go na Unreal Engine 3, zapewniający większe możliwości i lepszą fizykę. Muzykę do gry skomponował Marcin Przybyłowicz, którego dzieła usłyszeć możemy również w serii Wiedźmin i grze Cyberpunk 2077. Całość okraszona została polskim dubbingiem - w roli głównego bohatera usłyszymy Michała Żebrowskiego.